miercuri, 6 februarie 2013

Străinul!

      Un tânăr regizor a regizat un spectacol care s-a dovedit a fi reușit și cerut de a fi văzut de cât mai multă lume... Lucrarea de an a studentului Denis Chirtoacă - despre ea voi vorbi în continuare.
      Acest student a ales romanul Străinul de Albert Camus, în care este relatată poveste unui proces și cauzele unui omor. În acest monospectacol a jucat Ion Jitari un tânăr talentat, de care, sunt sigură, lumea va auzi foarte multe.
       Am avut posibilitatea și ocazia de a-l vedea pe acest tânăr actor în mai multe spectacole, chiar am fost prezentă și la unele repetiții unde am văzut cum se lucrează cu personajul, cum se regizează și cât de frumos este rezultatul acestui proces interesant și captivant pentru cei necunoscători...
       Pentru a nu mă abate de la temă, vreau să spun că Străinul este un spectacol cu o poveste interesantă care nu-ți dă răgaz de plictiseală; este un spectacol care îți arată un nou tip de  personaj, o nouă personaliate, și o nouă stare de emoție în momentul în care ești atent la ce se face pe scenă...  Încerci să înțelegi fapta acestui prizonier, acestui condamnat la moarte, încerci să înțelegi personaliatea unui personaj inhibat de rutină...
     Cineva mi-a spus: odată ce ai inspirat praful scenei, devii sclavul ei... mereu te dorești pe scenă... mereu dorești să arăți lumii personajul din tine..
     Ion a simțit praful și prin acest spectacol a încercat încă o dată să arate un alt personaj ascuns în sufletul lui...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu